چت

توسعه بیش از ۱۶ میدان گازی کشور در سال 1403

با امضای تفاهم‌نامه‌های امروز، بیش از ۱۶ میدان گازی کشور به توسعه می‌پردازند. با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ظرفیت تولید بیش از ۱۳۰ میلیون مترمکعب گاز در چهار استان نفت و گازخیز کشور افزایش می‌یابد.

توسعه بیش از ۱۶ میدان گازی کشور در سال 1403

امضای تفاهم‌نامه‌های امروز: آغاز توسعه بیش از ۱۶ میدان گازی کشور

  • در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه میدان‌های گازی، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با اعلام اهمیت مشارکت مردم، تاکید کرد که برای تحقق برنامه‌های تولیدی باید به سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم توجه شود که در دولت سیزدهم این امر زیرساخت‌های لازم را برای انجام آن فراهم کرده است.
     
  • با امضای تفاهم‌نامه‌های امروز، بیش از ۱۶ میدان گازی کشور به توسعه می‌پردازند. با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ظرفیت تولید بیش از ۱۳۰ میلیون مترمکعب گاز در چهار استان نفت و گازخیز کشور افزایش می‌یابد.
     
  • در دوره فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم، سرمایه‌گذاری سالیانه به میانگین ۱.۶ میلیارد دلار می‌رسید، اما در زمان کوتاهی که از فعالیت دولت سیزدهم می‌گذرد، این رقم به ۶.۳ میلیارد دلار ارتقا یافته است. در مجموع، بیش از ۱۵ میلیارد دلار در این دوره سرمایه‌گذاری شده که بخش قابل‌توجهی از آن به‌وسیله بخش خصوصی انجام شده است.
دیدگاه ها
×