چت

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب جدول مربوط به منابع و مصارف حوزه انرژی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور موافقت کردند.

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مجلس

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران ؛ در جلسه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در حین بررسی جدول شماره ۲۲ لایحه بودجه کل کشور برای سال ۱۴۰۳، که مربوط به "منابع و مصارف حوزه انرژی" بود، با تصویب این جدول موافقت کردند. در طول بحث در صحن مجلس، هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس، به توضیحاتی درباره این جدول پرداخت و اظهار داشت که این جدول در بودجه سال گذشته و همچنین بودجه فعلی موجود بوده و دولت مکلف است تا تمام جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در آن بیان کند. او همچنین تاکید کرد که دولت باید ذینفعان را مشخص کند و مصارف کلان حوزه انرژی را در جدول الحاقی در نظر بگیرد.

همچنین، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳، بیان کرد که این جدول فعالیت‌ها و واکنش‌های حوزه نفت را مشخص می‌کند و این جدول ابزاری برای شفاف‌سازی است. وی همچنین اظهار داشت که مصارف و درآمدهای نفتی در این جدول شفاف می‌شود.

در مورد جدول ۱۰- د با عنوان "طرح‌های ملی از محل توازن"، پس از مخالفت با تصویب این جدول، نمایندگان به پیشنهاد رئیس مجلس، محمدباقر قالیباف، مبنی بر بازگشت اعتبارات بخش د جدول ۱۰ به بخش توازن موافقت کردند. قالیباف بیان کرد که منابع این بخش از بخش توازن برداشت شده است و باید این منابع به بخش توازن بازگردانده شود. او تاکید کرد که مواردی که به بخش توازن باز می‌گردند باید بر اساس شاخص توزیع شوند.

دیدگاه ها
×